Thursday, July 28, 2011

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan

masa minum teh ~*irjune*~ pada 4:25:00 PM
Hari ni dah hari Khamis, esok Jumaat, lusa dah Sabtu, tulat hari Ahad dan selepas itu....Isnin....mentari 1 Ramadhan 1432H muncul kembali. Alhamdulillah, Insya Allah aku masih lagi berkesempatan untuk bertemu dengan Ramadhan, bulan yang penuh dengan keberkatan, bulan yang penuh dengan kemuliaan dan bulan yang penuh dengan keampunan. Bulan yang dibukakan semua pintu Syurga dan ditutup semua pintu Neraka. Bulan dimana semua syaitan diikat dan semua Malaikat berdoa meminta rahmat Allah untuk semua penghuni langit dan bumi. 


Tahun ni sekali lagi aku menyambut puasa di bumi Perlis. Seingat aku la, semenjak 6 tahun aku bekerja di Perlis ni, takde sekali pun aku sempat menyambut puasa dengan keluarga aku. Ade sekali kot, tahun 2008, masa 1 Ramadhan tu aku ada kar kampung tapi malangnya masa tu pula tengah bendera merah, jadi takde makna la nak sambut puasa. Lagi best tahun ni sekali lagi aku sambut puasa sorang2. Bukan sambut puasa sorang2 tapi memang sepanjang bulan puasa tu aku akan berbuka dan bersahur sorang2. Adatlah bila duduk sorang takde housemate. Lagi pula ni bukannya first time aku puasa sorang2, jadi takde masalah pun aku nak hadapinya cuma mungkin sedikit kesunyian la sbb takde geng untuk meraikan kemeriahan sebulan berpuasa. Nasib baik jiran depan rumah aku dah jemput untuk sama-sama berbuka dan menunaikan terawikh sepanjang bulan Ramadhan ni. Alhamdulillah.....meriah la juga sambutan Ramadhan kali ni.


Lagi satu yang bestnya tahun ni aku tak perlu la nak sahur dalam bas dah. Dah tak perlu nak travel ke Shah Alam sbb sepanjang bulan puasa ni masih lagi dalam mood cuti semester. Lagi pula aku pun dah habis dah semua kelas subjek master-ji aku, cuma yang tinggal hanya nak siapkan Projek II master-ji aku je.

Alhamdulillah.....syukur kepada Allah.


Akhir kata...Semoga Ramadhan kali ini menjadi Ramadhan paling bermakna dalam hidup aku, seolah-olah ia adalah Ramadhan terakhir untuk diri aku.

Nota_jari: gambar credit kepada En. Google.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea