Thursday, December 26, 2013

Kerja Kerja Kerja

masa minum teh ~*irjune*~ pada 4:07:00 PM
Assalamualaikum wbt.

Ini cerita perihal kerja pula. Memang tak pernah habis. Sekarang ni tengah cuti mid term break. Tapi aku (kami) as pengajar di ipta takde cuti-cuti pun. Kalau nak cuti, silalah apply cuti tahunan yang telah disediakan. Bertuah betul pengajar-pengajar di sekolah (cikgu). Student cuti, cikgu pun cuti. Bila cuti tak perlu pening kepala nak sediakan nota, latihan dll. Semuanya dah tersedia dalam buku teks. Cikgu...ngajar je. Time cuti pun cikgu aman. Tak perlu nak layan sms/call student macam kami kat ipta ni. Oh emosi pula aku.
Inilah keadaan meja kerja aku. Penuh dengan kertas. Polistrin makanan pun tak sempat nak buang. Sibuk ke pemalas. Hahahahah...

Tadi mak aku call lagi. Dia kena masuk hospital semula sebab demam dia tak kebah dan badan dia yang naik gelegata tu. Damn. Terus hilang mood nak buat kerja bila teringatkan mak kena masuk hospital. Nak balik hari ni tak boleh dah sebab cuti untuk tahun ni dah habis. Actually bukan betul-betul dah habis sebab baki cuti aku ada 15 hari lagi. Banyakkan. Nampak macam aku jarang ambil cuti. Tapi sebenarnya aku dah ambil 23 hari cuti sepanjang tahun 2013 ni. Ok...back to kenapa aku tak boleh nak cuti sedangkan baki cuti ada separuh lagi. Sebabnya semua cuti aku tu dah aku masuk sistem untuk dibawa ke tahun hadapan. So next year cuti aku akan jadi 45 hari la. Banyak tak cuti aku tahun depan. Preparation untuk kahwin kot. Kot??!! hahahha..

Cakap pasal kahwin....aku tak tau la dah boleh nak kata complete ke atau tak. Ada lebih kurang 35 hari aje lagi ni. Kat rumah tu bersepah barang-barang persiapan. Masih lagi dok buat sikit-sikit. Tapi serius cakap, aku macam tak semangat je pun. Takde feeling. Maybe sebab fikir mak yang tak sembuh-sembuh lagi. Fikir lagi bab kerja...bab student. Dengan soalan test dan final belum siap lagi. Arghhh...stress aku. 

Betul ke tindakan aku yang nak kahwin ni? Ini soalah yang selalu aku tanya kat diri sendiri. Macam tak percaya. Hari makin dekat. Mak tak sihat lagi. Hal student pula. Hal kerja pula...Pengsan.

Esok kena cabut awal. Nak balik kampung...eh bukan kampung. Nak shoot terus pi hospital. Tidur hospital lagi kot gamaknya weekend ni. Hmm....sebab nak balik awal kena la mengadap Bos untuk minta pelepasan. Harap-harap ok.

Hmmmm....hati risau. Boleh tak kata macam tu. Ke ini tanda-tanda aku sedang merungut. Hahaha...Ok stop....Sambung buat kerja.
Bye

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea