Tuesday, June 17, 2014

Demam Piala Dunia 2014 Brasil

masa minum teh ~*irjune*~ pada 10:51:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Ini cerita pasal Piala Dunia 2014. Event 4 tahun sekali ni memang dinanti-nantikan oleh hantu bola. Aku panggil hantu sebab most of the game tu live after 12 am. Kebanyakkan lelaki memang minat bola. Tak kurang juga ada juga kalangan orang perempuan pun minat juga dengan bola. Tapi dari pemerhatian aku, pompuan minat tengok bola sebab most of the football player ni hensem-hensem. Hmm...panjang pula mukadimah aku ni.
See....betapa semangatnya laki aku dengan piala dunia ni. Siap lekat jadual perlawanan tu atas notice board lagi. Notice board ni aku beli utk diy buat blackboard tapi tak menjadi-jadi lagi. Bila tak menjadi, maka tersadailah board ni kat ruangan store. Hmmm...pandai juga laki aku ni menggunapakai sumber yang ada. 

Gigih dia minta tolong aku printkan jadual perlawanan ni tapi aku asyik terlupa je nak buat. So weekend tadi balik Perak aku tanya parent aku kot-kot ada sisipan jadual perlawanan tu dari paper yang diorang simpan, ayah aku terus bagi yang dia punya. Suka betul laki aku. Ingatkan dia just nak lipat-lipat and selit tepi sofa dan lepas tu buka time nak tengok je, rupa-rupanya...haa kau...dah macam frame dah dia buat.

So...utk sebulan yang akan datang ni, carta perlawanan piala dunia ni akan menjadi sebahagian dekorasi kat rumah aku la.

Kawan-kawan...ape pula peel masing-masing especially husband korang bila demam bola melanda. Mehlah kita share...4 tahun sekali je pun kisah hantu bola ni melanda dunia.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea