Saturday, December 29, 2012

Along Char Koew Tiaw

masa minum teh ~*irjune*~ pada 11:21:00 PM
Assalamualaikum wbt.


Aku pernah makan char koew tiaw kwsp kat Kangar. Aku pernah makan char koew tiaw Taman Kemajuan kat Kangar juga. Aku pernah makan char koew tiaw Iman kat Alor Star. Tapi semua tu tak boleh nak lawan char koew tiaw Along kat Parit Buntar. Memang terbaiklah char koew tiaw ni.

Along Char Koew Tiaw ni dah wujud semenjak zaman aku belajar kat USM lagi. Lokasi dia masa tu kat sebelah kedai Longwan lama. Lepas tu mereka berpindah ke merata tempat dan akhirnya di lokasi yang sekarang iaitu di area Kg. Kedah, Parit Buntar. Kalau datang dari arah Nibong Tebal adalah di sebelah kiri atas sikit dari sekolah rendah yang ada lat situ. Kalau datang dari Bagan Serai, lokasinya adalah di sebelah kanan, di hadapan sikit dari lampu isyarat. Aku tak perasan la ade signboard ke tak tapi kalau nampak ade kenderaan parking banyak-banyak kat tepi jalan tu, itulah lokasinya.

Memang terbaiklah char koew tiaw ni selain char koew tiaw DBI yang pernah aku makan satu masa dahulu di Ipoh

Send from my Windows Phone

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea