Friday, December 28, 2012

Rumah Itu Milik Aku

masa minum teh ~*irjune*~ pada 12:17:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Ingat tak lagi tahun lepas aku pernah buat entry pasal rumah pertama. Kalau tak ingat boleh recall balik baca kat sini.

Syukur, setelah hampir setahun lebih aku tunggu, akhirnya masa awal bulan 12 ni aku akhirnya dah dapat kunci rumah tu. Happy??! Of course la aku happy. Rumah tu hasil titik peluh aku belajar dan bekerja selama ni. 7 tahun keje tu baru la mampu nak membeli aset paling besar dan berharga untuk seorang makhluk dipanggil manusia. Lagi bertambah gembira, 2 minggu lepas rumah tu dah berjaya dapat CF. Syukur syukur Alhamdulillah.

So sekarang ni tengah pening-pening, risau-risau nak cari modal untuk masuk rumah baru. Banyak betul ni belanja nak beli itu ini begitu begini. Lampu la, kipas la, wirering la, grill la. Haish! serabut gak jadinya. Lagi-lagi as a single woman aku kene handle semua ni sorang-sorang. Nasib la dapat sedikit panduan daripada kawan-kawan yang prihatin. Kalau ikut aku, gamble aje janji siap. Hahahaha...

Kalau nak tengok pandangan hadapan rumah aku, boleh la rujuk silang disini.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea