Monday, October 21, 2013

Nuffnang...On Going

masa minum teh ~*irjune*~ pada 10:05:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Aku ni kalau nak diikutkan dah lama berkecimpung dalam dunia blog ni. Tahun 2007 kalau tak silap aku. Tapi masa tu aku berblog guna Friendster je. Tahun 2009 baru join blogspot pula. So semua entry aku kat friendster tu semua dah padam la since Frienster pun kalau tak silap aku dah bertukar pengurusan dan dah jadi online game network dah kalau tak silap aku (pernah try online guna id dan password lama).

Start kenal blogspot ni aku banyak baca perihal para blogger yang menjana pendapatan melalui iklan-iklan di blog masing-masing antaranya iklan dari Nuffnang. Atas rasa ingin tahu (dan nak mendeko page blog aku), aku pun register la kat Nuffnang tu tahun 2011. Tapi time tu ntah ape-ape ntah jenis entry aku tu, so iklan tak berapa nak masuk dan income pun ciput je. Tak kisah la kan. Aku pun bukannya tahu sangat pasal Nuffnang ni. Main register je. So, sambil-sambil la aku belajar sikit-sikit nak bagi paham pasal Nuffnang ni  (sampai sekarang dok kurang paham). 

Tadi saje je la buka page Nuffnang ni. Sekali tengok iklan yang tengah on going dah ada sampai 6, termasuklah satu iklan ni yang dah sebulan dok bertenggek kat blog aku. Teruja la sebentar. Tak pernah-pernah jadi macam ni sebab kalau ada iklan yang masuk pun just satu dua iklan je, itu pun tak bertahan lama. Ini sebulan ni. Kagum aku.
Bila tengok iklan yang masuk semakin banyak, aku jadi semakin bersemangat nak update blog. Alhamdulillah reader pun dah semakin bertambah (uweekkkk...perasan kejap). Selain daripada kawan-kawan aku, ada gak reader dari kalangan orang luar juga. So, sekarang aku rasa aku dah nampak apa halatuju blog aku. Kalau dulu aku selalu update entry yang aku sendiri pun tak paham (bila baca balik aku sendiri yang tergelak), so sekarang ni boleh la fokus pada entry yang akan menjadikan diri aku paham bila baca balik. 

Thank you Nuffnang...

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea