Monday, September 22, 2014

Cinta Hambar

masa minum teh ~*irjune*~ pada 10:09:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Hola...ola...eh..jangan terkejut la dengan tajuk entry aku kali ni. Sebenarnya "Cinta Hambar" ni merupakan tajuk untuk program pengukuhan perkahwinan yang dianjurkan di tempat kerja aku. Oleh sebab program ni dikira sebagai salah satu unit latihan untuk kami (tak paksa pun), maka aku pun join la. Lagi pula penceramah yang dijemput pun bukan calang-calang orang. Diorang ni memang kaunselor perkahwinan yang terlatih dan berdaftar. Siapa lagi kalau bukan Puan Suzana Ghazali dan Haji Hushim Hj Salleh. Kalau kat luar ni mau kene bayar kalau nak consult diorang, ini pula dihidangkan secara free...haruslah aku rebut peluang keemasan ni.
Banyak ilmu yang aku dapat bila join program ni. Yelah...aku ni kahwin pun tak sampai setahun jagung...so ape salahnya timba ilmu mengenai perkahwinan. Lagi pulak..korang ingat kursus kahwin yang 2 hari tu cukup sangat ke? Lagi-lagi dengan peningkatan kes penceraian yang semakin meningkat saban tahun ni walaupun usia perkahwinan masih muda. Amat-amat merisaukan aku. Satu lagi...program macam ni kan salah satu majlis ilmu juga. Jadi tak salah kalau kita join.

Ok...bila dah habis program ni (program ni dari pagi sampai petang), haruslah berusaha mengambil gambar dengan penceramah jemputan. Kalau sebelum ni aku cuma follow diorang dalam FB je dan hanya mampu tengok dalam tv serta majalah...haa...kau...ni live kat sebelah aku ok.
Mak buyung dengan Puan Suzana...owh...dia suruh call dia Kak Sue.

Sempat bergambar dengan Hj Hushim dan wife beliau. Sangat loving couple diorang ni. Opss....makin ketara la pula perut mak buyung tu (tembamnya aku)

Ok..itu aje la yang nak cerita. Sekarang mak buyung nak sambung buat kerja balik.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea