Monday, July 11, 2011

Cerita Si Broadband

masa minum teh ~*irjune*~ pada 4:08:00 PM
Ini saya nak bercerita......

Hai....nama saya Broadband. Kadang-kadang tuan saya panggil saya si jalur. Ada masa dia panggil saya si cedas. Macam2 la nama yang tuan saya panggil ikut sedap mulut dia je. Tapi tak kisah la kan janji saya ada juga nama. Oh! saya ni kucing betina. Nak tau kenapa nama saya jadi broadband....sebab corak bulu saya tu corak jalur so bila Puan Besar (Mak tuan saya tu la) bagi nama kat saya jalur lebar, tuan saya tukar pi panggil saya Broadband. Ntah ape ape ntah tuan saya tu.

Asal saya dari Perlis. Tuan saya kutip saya dan adik beradik saya kat tepi jalan. Bab ini memang saya berterima kasih kat tuan saya sbb sudi nak kutip kami adik beradik ni ikut dia balik ke Perak. Kalau tak mesti kami adik beradik mati kebuluran di tepi jalan tu. Oleh sebab kami dikutip dari Perlis, jadi Tuan Besar (ayah tuan saya) bagi kami gelaran Cucu Tok Perlis. Hmmm......ade kaitan ke?

Inilah adik beradik saya. Diorang ni memang kebulur makan. Tuan saya nak snap gambar pun diorang boleh tak perasan sebab kusyuk sangat menjilat buah durian. Tapi saya tegak aje sbb saya terkejut bila tuan saya snap gambar kami. Yang sebelah kiri kaler oren belang putih tu nama dia si kuning. Dia ni aje yang jantan. Manakala yang sebelah kanan tu nama di si lembik la, si lembab la....ikut suka ape yang tuan saya nak panggil la juga. Dia ni betina macam saya.

Masa kami mula2 datang dulu kami ni kecil la sangat.

Inilah saya masa mula2 sampai dulu.

Ini pula si kuning

Ini pula si lembik.

Ye saya tahu background gambar kitorang ni tak cantik, almaklumlah masa awal2 datang ke rumah tuan saya ni tak tahu lagi susun atur rumah jadi kat bilik air ini aje la yang sempat kami explore.

Sekarang ni kami dah besar sikit. Terima kasih kat tuan saya serta Tuan dan Puan Besar sebab sudi menanggung makan minum kitorang. Tuan saya tu siap bekalkan kitorang dengan makanan jenama Tesco lagi. Tapi ape pun favourite kitorang tentulah nasi dan ikan goreng. Nyum nyum nyum....memang makan sampai kenyang dan lepas tu boleh tido.

Ye...saya dengan si kuning memang kamceng sikit. Kami selalu buat honar dalam rumah. Main sana main sini, lari sana lari sini.

Si lembik ni pula memang suka buat hal sendiri. Tengoklah, dia ni memang selekeh sikit. Tuan dah bagi mandi pun suka main selekeh-selekeh.


Oklah, saya dah penat bercerita la. Nanti lain kali kalau tuan saya izinkan saya cerita lagi. Sekarang ni saya nak tido.

Ape lagi, saya nak tido la...bye....
 Tamat...............

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea