Wednesday, August 3, 2011

Secrect Admire

masa minum teh ~*irjune*~ pada 10:53:00 AM
Pernah tak selepas tengok cerita (drama atau filem), korang teringat2 watak dalam citer tu. Hehhee...aku selalu je jadi macam tu....kalau aku suka dengan citer dan watak/karektor dalam citer tu mesti 2 3 hari aku terkenang. Lagi2 kalau watak tu adalah watak yang slumber dan sempoi, mesti aku suka punyalah. Hahahaha.....

Special Agent Leroy Jethro Gibbs - NCIS


Serius...ini watak yang paling aku suka sekarang ni. Bukan aje sekarang, tapi dari saat pertama drama NCIS ni ditayangkan di TV Malaysia. Sekarang kat Astro asik ulang tayang citer ni kat saluran FOX, ape lagi hari2 la aku mengadap tengok citer ni hanya semata-mata nak tengok karekter untuk watak Leroy Jethro Gibbs yang di bawakan oleh pelakon Mark Harmon. Aku suka dengan karektor ego Gibbs yang slumber dan sempoi. Tak perlu ayat panjang2 cukup dengan senyuman sinis dia. Tapi kalau sekali dia mengusik memang seronok tengok dia tersenyum. Dalam kepala otak aku ni asik terbayangkan watak ni aje....walaupun nampak serius tapi watak Gibbs sangat protective dgn semua staf bawahan dia. Kalau org yang tak kenal dengan watak Gibbs ni, mesti akan igt lelaki ini seorang yang takde perasaan, suka mengarah dan cuma tau nak cepat aje, tapi sebenarnya dia sangat caring dan sangat menghargai orang bawahannya walaupun kadang2 perasaan tu tidak dinyatakan secara terus. Pandai menyembunyikan emosi jika ia berkaitan kerja sbb dia sangat profesional.  Memang cair la aku kalau tengok watak Leroy Jethro Gibbs ni. Hahahaha........

Eikichi Onizuka - Great Teacher Onizuka (GTO)


Watak cikgu Onizuka yang dijayakan oleh pelakon Takeshi Sorimachi ni mmg aku admire betul walau dah hampir sedekad cerita ni keluar. Watak Onizuka yang kadang2 tak serius, suka main2 dan nakal ni memang aku suka la. Tapi dia sangat komited dengan tugasan dia sebagai seorang guru. Kalau secara luaran mesti orang akan kata, cikgu Onizuka ni tak sesuai untuk jadi guru contoh sebab perangai dia yang tak berjenis ni, tapi kalau betul2 kenal, watak cikgu onizuka ni adalah seorang yang mengambil berat dengan para pelajarnya. Pada dia, guru bukan setakat mengajar dalam kelas sahaja tapi guru seharusnya menjadi kawan kepada pelajar-pelajarnya. Kalau ikut cara dia, mungkin akan kelihatan pada pelajar bahawa cikgu Onizuka adalah guru yang boleh "dimakan", tapi dalam apa juga situasi, dia tetap menunjukkan bahawa dia adalah seorang cikgu walaupun dia boleh menjadi kawan kepada pelajarnya. Selain tu aku suka watak Onizuka ni sbb cara berpakaian dia. Dia guru tapi boleh tengok stail pakaian dia....selekeh betul. Hahahah.....Sebenarnya prinsip Onizuka ni la yang aku guna dalam kerja aku. Walaupun bukan 100%,aku cuba untuk menjadi pengajar yang boleh berkawan dengan student tapi masih lagi ada batasan bahawa aku adalah seorang pengajar.

Horatio Caine - CSI: Miami


Horation mmg ade stail yang tersendiri. Dengan spek mata hitam dia mmg buat dia sangat bergaya. Dia sangat misteri dan macam takde perasaan pun. Tapi dia sangat menjaga kebajikan staf bawahan dia. Satu yang aku suka dengan watak Horatio yang diabawakan oleh pelakon David Caruso ni adalah dia sangat profesional walaupun terpaksa mengadapi situasi yang sangat peribadi. Perkara yang buat aku jadi cair sekejap dengan Horatio ni adalah bila dia nak bercakap tu sambil buka spek mata dia atau masa dia pakai spek mata...perghhh...ade style...

Hui Ching Yeung - The Boduguard From Beijing


Gila lagi..memang aku leh cair tgk aksi Jet Li jadi pengawal keselamatan elit dari Beijing bernama Hui Ching Yeung ni. Lagi2 cair bila tengok aksi lawan yang sangat cool. Korang tau la kan style citer Hong Kong macam mana. Time lawan tu memang best dia punya shoot jadi nampak watak tu sangat hebat je. Selain tengok aksi lawan yang sangat cool aku sebenarnya suka dengan watak ni sbb karektor watak tu. Watak Hui Ching Yeung ni sangat profesional dan pandai mengawal emosi. Korang tau la kan jadi pengawal keselamatan pada wanita cantik mesti la lambat laun akan jatuh hati. Tapi Hui Ching Yeung pandai sembunyikan perasaan tu dan sangat profesional. Cuma ending dia kena tembak tu barulah nampak yang sebenarnya dia sangat mengambil berat dekat orang yang dia sayang. Arghh...aku kecairan sekarang.

Kapten Jack Sparror - Pirates of Caribbean


Tidak diragui lagi aku suka watak Kapten Jack Sparrow ni sebab dia adalah Johnny Depp. Kelakar, gila-gila, slumber, sempoi dan macam tak serius walaupun sebenarnya dia tengah serius. Hihihihi....suka aku. Pandai Johnny Depp bawa watak Jack Sparrow yang sengal ni. Hahahah....tak romantik tapi takde la teruk sangat kan. Hahahahahaha....

Optimus Prime - Transformers



Hahaha...watak Optimus mmg terbaekk punya. Sifat kepimpinan memang terserlah. Walaupun watak robot, tapi aku suka sebab lepas tengok citer transformer mesti aku terkenangkan Optimus yang hebat ni.


Nota_jari: Ada tak ujud manusia yang ade semua karektor dari semua watak2 ni, especially watak Gibbs?

2 uncang teh :

kEruL said...

hahaha....
suke lt caine! suke jugak jet li! suke jugak optimus prime! terpikir2, klu optimus prime dlm human form, mesti sgt hensem. ahaks! =)

~*irjune*~ said...

hahahha.....nasib baik kerul tak suka ngan Gibbs ngan Onizuka. Hahhaha....

Kalau optimus prime dalam bentuk manusia mesti sangat macho dan berkaliber

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea