Thursday, August 9, 2012

Soulmate

masa minum teh ~*irjune*~ pada 3:16:00 PM
Assalamualaikum

Sebenarnya bukan mudah nak meminang anak dara orang kan. Kalau rasa-rasa ekonomi tu tak kukuh lagi, tahan-tahan aje la hati tu dan sabar-sabarkanlah diri tu. Nak bagi makan anak dara org ni bukannya mudah. Andai setakat seribu dua aje cash yang ada, duduk aje diam-diam kat belakang rumah tu.

Mungkin inilah masalah yang dihadapi oleh kebanyakkan lelaki bujang diluar sana. Nak kawin tapi duit tak ada. Dan sekarang aku sangat-sangat memahaminya walaupun dalam situasi yang berbeza.

Inilah situasi yang aku rasa masa nak meminang Edward. Eh..kenapa plak aku yang perempuan nak pinang lelaki. Hahaha....Edward ni adalah nama yang aku bagi untuk kereta baru aku. Alhamdulillah, berkat hasil kerja aku selama 7 tahun, akhirnya dapat juga aku membeli kereta daripada jenama kesukaan aku iaitu Honda. Perit juga la masa nak meminang Edward ni. Dah ler kena booking 3 4 bulan. Dah macam proses bertunang la plak. Lepas tu kena siapkan duit downpayment yang beriban-riban tu dah macam sediakan duit hantaran kahwin la. Masa penyerahan kunci kereta tu plak dah macam proses akad nikah. Kalau mak pak untuk pengantin perempuan adalah manusia, tapi mak pak untuk si Edward ni adalah bank tempat ko buat loan. Almaklumlah perjanjian sewa-beli. Lepas tu, duit minyak, duit maintenance adalah duit sara hidup untuk anak org. Hahahah...kalau ko dapat bini hebat, high maintenance, maka lagi hebat la ko kene kuar duit nak support bini. Sama juga la macam kereta, ko beli kereta hebat, maka get ready la kehebatan ko mengeluarkan duit untuk minyak, maintenance, service dan of course insurance.

Meet Edward...inilah soulmate aku....

Edward ni mata duitan orangnya. Very2 high maintenance dan pisau cukur. Tapi sebab dah sayang nak buat camne. Layan aje la....





0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea