Friday, March 1, 2013

Operasi Menyelamat Anak Burung

masa minum teh ~*irjune*~ pada 10:47:00 PM

Assalamualaikum wbt.


Lepas Maghrib tadi tengah seronok-seronok rehatkan diri sambil melipat kain baju, aku terdengar satu bunyi macam binatang menjerit-jerit. Mula-mula tu aku ingat bunyi katak kena makan dengan ular, so aku biarkan aje la. Tapi makin lama bunyi makin kuat seolah-olah ianya berlaku di depan pintu rumah. Bila siap melipat kain aku pun beranikan diri buka pintu hadapan sebab nak tengok ape yang berlaku disamping nak panggil kucing aku si cemek tu untuk masuk rumah.

Elok-elok je aku buka pintu, aku nampak cemek tengah main-main dengan satu benda ni. Aku ingatkan benda tu adalah serangga yang dipanggil riang-riang yang sangat kuat dan nyaring bunyinya. Tapi rupa-rupanya benda itu adalah anak burung yang kebasahan, kesejukkan, dan ketakutan.

Cepat-cepat aku selamatkan anak burung tu dari terus jadi mangsa si cemek. Aku tengok anak burung ni macam dah nazak, jadi cepat-cepat aku titiskan air untuk dia, dan selimutkan dia dengan sapu tangan. Terus anak burung tu tertido.

Alhamdulillah....anak burung dah buka mata tapi tak boleh nak terbang sebab tulang sayap dia patah. Sekarang aku tutup anak burung tu dengan tudung saji yang ada lubang. Bagi dia puas berehat.

Kawan-kawan aku giat suruh aku bela, tapi aku ni mana pernah bela burung.  jadinya aku buat apa yang termampu aje la.

Info terkini: Dukacita dimaklumkan anak burung ni dah mati malam semalam. Mati stress kot. 

Send from my Windows Phone

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea