Sunday, April 4, 2010

Beautilicious - Part 2

masa minum teh ~*irjune*~ pada 8:44:00 PM
Semenjak dua menjak ni aku suka prepare baju keja aku untuk seminggu sekaligus. Maksudnya, Ahad malam (kalau aku tak gi kelas master-ji la) atau pun Isnin malam aku akan iron baju untuk aku pakai sehingga hari Jumaat. Jimat sikit dari segi tenaga dan kos. Maklum la sekarang ni kan nak meluaskan konsep Green Energy.

Macam biasa minggu lepas aku mmg dah prepare awal2 baju untuk seminggu. Tapi bila sampai mlm Jumaat aku tgk baju yang aku dah prepare tu macam tak sesuai pulak untuk dipakai pada hari Jumaat. Jadinya, aku pun iron la blouse ngan slack untuk aku pakai pada hari Jumaat.

Pagi Jumaat tu aku pun semangat la bersiap...maklumlah nak try teknik ikatan tudung yg baru. Tapi ada cerita sadis la plak..tiba2 slack yang aku dah iron tu aku tak muat nak pakai. Ape ke halnye ni...baru je bulan lepas aku pakai slack tu.Adakah........oooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!! tiiiiddddaaaaaaaaaaak...aku dah gemuk. Ini mmg betul2 gemuk ni. Aku igt berat aje yang naik tapi rupanya...Tiiiddaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkk......

Dan akhirnya.....akibat dari kejutan di pagi Jumaat yang permai..aku pun memborong la barang ini..

Ye....pil pati halia Yusmira dan juga minuman kopi Lax 7. Pil halia ni aku dah amalkan sejak 2 tahun yang lepas. Memang bagus pun, sbb buang toksin dan angin dalam badan . Yang tak bagus pula sbb bila dah nama pun buang toksin, jadinya kena gi toilet selalu la sbb nature calling. Tapi paling tak tahan bila nature calling tu berlaku di awal pagi masa nak pi opis, mmg tak cukup tanah la aku pecut semata2 nak masuk toilet. Tak tahan beb!

Lax 7 plak aku beli sbg supplement aku la. Minum Lax 7 ni bagus sbb kita akan rasa kenyang. Paling bagus kalau minum masa bulan puasa, Insya Allah konpem tak terasa lapar. tapi satu je yang tak best...rasa Lax 7 ni. Memang tahan aje la kan. Tapi lepas makcik aku yang sama2 minum Lax 7 ajar aku satu cara untuk bg kopi Lax 7 ni sedap...tambah dengan Milo...maka jadi la neslo Lax 7. Hahahhahha....

Bila dah amalkan pil halia kena la ada losyen halia...macam ni....


Losyen halia ni bagus untuk di gosok di badan, kaki dan tangan terutamanya masa nak tido...memang best. Tapi aku selalunya guna untuk gosok kat perut untuk elakkan perut buncit...hehhehe

Selain tu, aku juga skrg cuba mengamalkan balik supplement Vitamin C. Sekarang ni aku tengah makan Vitamin C jenama Kordel's (Sitrus - CR).



Vitamin C ni bagus sbb ada Zinc dan Selenium yang bagus untuk rambut. Dah seminggu aku amalkan vitamin ni dan Alhamdulillah keguguran rambut aku dah semakin kurang.

1 uncang teh :

Rafeah Sapari said...

hoho..aku tak bleh blah bila kene pecut pegi toilet. aku amek himlaya ayurslim and e.p.o aje.

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea