Sunday, September 25, 2011

Luahan Hati

masa minum teh ~*irjune*~ pada 11:55:00 PM
Ada sesetengah perkara tu kita tak mampu nak luahkan dengan kata2. Andai ada kata2 nak diluahkan kita tak tahu macam mana nak susun ayat. Bila dah ada ayat yang elok, kita tak tahu dekat siapa nak kita luahkan. Bila dah ada yang sudi nak dengar luahan hati kita, kita tak tahu pula macam mana nak mulakan bicara.

Bagi orang yang berjiwa seni, diorang akan luahkan apa yang terbuku dalam hati tu dengan cara menulis sajak. Ada yang luahkan dengan cara melukis (ini perlukan ilmu tahap dewata untuk menafsir makna lukisan tu). Orang dulu2 pula suka luahkan apa yang tersirat dan tersurat dalam hati tu dengan cara berpantun, bersyair dan bergurindam. Tapi bagi yang bukan berjiwa seni macam aku ni, yang setakat lulus seni lukisan peperiksaan akhir tahun Tingkatan 3, boleh gunakan lagu2 yang terdapat di seluruh dunia ni untuk meluahkan apa yang terpendam dalam hati tu. Marah ke, suka ke, jatuh hati ke, sedih ke....gunakan aja lagu2 yang berlambak di dunia ni untuk meluahkan setiap apa yang terbuku dalam hati tu. Thanks pada penulis dan pencipta lagu yang pandai menulis bait2 kata dan mencipta melodi untuk lagu yang ditulis. Thanks juga kat penyanyi yang pandai menghayati lagu tu seolah2 menyampaikan emosi yg terkandung dalam lagu tersebut.

Dan disini aku tempek lagi lagu untuk meluahkan apa yang sedang aku fikirkan sekarang ni. Lagu yang apa sebenarnya hati aku nak cakap tapi tak mampu nak cakap. 

Dipersembahkan lagu nyanyian Krisdayanti, ciptaan Melly Goeslow yang bertajuk Menanti Cinta, petikan daripada soundtrack Filem Ketika Cinta Bertasbih:


sejak lama aku berdiri
dalam sepinya rongga hati
tak satu pun burung
mampu menjawab
hanya padaMu ku bertanya
lewat setiap sujudku ini
siapa kah nanti
cinta untukku

reff:
wahai penilai hati lihat batinku
nyaris bernanah karna luka tersayat
merana menantikan cinta dan kasih hidupku

rahasia itu hanya Kau yang tahu
namun aku tak mau jadi tuna cinta
tuntun hatiku dalam sabar menanti jodohku

repeat *
repeat reff

rahasia itu hanya Kau yang tahu
namun aku tak mau jadi tuna cinta
namun harus ku ikhlaskan nasib cintaku padaMu




2 uncang teh :

fie said...

kesimpulannya memang ko termasuk dalam kaum jiwang karat. keh keh keh

jijah montel said...

omakaihhhh.. aku ingat anak murid aku je yang reti mabuk2 bas especially time lawatan sekolah... hehehe..

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea