Wednesday, August 13, 2014

Majlis Pelancaran Ratu Jannah

masa minum teh ~*irjune*~ pada 3:31:00 PM
Assalamualaikum wbt.

Ini cerita weekend yang lepas. Cerita yang dah nak hampir basi. Weekend lepas abg ipar aku jemput famili mertua aku datang ke rumah diorang di Bangi. So untuk memastikan mertua aku selamat sampai ke destinasi, abg ipar request En.Syg iaitu adik dia la untuk bawa mertua berdua ke Bangi. Bila dah En.Syg pergi, haruslah aku pun ikut sama. Ye lah...En.Syg jadi driver dan aku pula sebagai navigator. Dah macam bodyguard mertua plak kami berdua ni. Hehehe....
Tujuan abg ipar jemput kami ke Bangi ni adalah untuk menghadiri majlis pelancaran produk sulong keluaran syarikat diorang la. Mertua dapat jemputan VIP gitu, yang aku dan En.Syg dapat jemputan kenamaan biasa je. Huhuhu....jadilah...asalkan dapat meja untuk makan.
Produk sulong keluaran syarikat abg ipar aku ni nama dia Ratu Jannah (RJ). RJ ni minuman untuk kesihatan dalaman wanita. Antara ramuan yang digunakan adalah alfalfa dan kolagen. Aku ni nak cerita details pun tak pandai sebab aku tak try lagi sebab tengah mengandung. So kalau nak tau cerita details boleh la tengok kat FB Ratu Jannah.
Ko tengoklah pantun kat label botol RJ ni. Amboi-amboi...memang khusus untuk wanita aje tau. Yang tengah mengandung macam aku ni tunggu dulu sebab ianya tak sesuai untuk wanita mengandung.
Sebab aku ni takde kaitan sangat dengan RJ ni melainkan datang sebagai famili untuk pengasas produk, so takdelah aku beria nak ke depan nak ambil gambar bagai. Ni aku snap dari meja aku je. Bolehlah nampak banner botol tu dari jauh. 

Tukang rasmi untuk majlis ni ialah Pengerusi KUB Sdn. Bhd. Dato ape ntah nama dia. Majlis sepatutnya dah boleh start jam 2 petang terpaksa start lewat 1 jam sebab tukang rasmi sesat. Ayooo....orang KL pun boleh sesat kat Bangi pula. Majlis ni dibuat di Kelab Golf Danau, UKM Bangi. Nasib baik la aku dah survey jalan masuk ke Danau ni. Kalau tak lagi konpem aku pun boleh sesat gak. Maklumlah aku ni datang dari Perlis, plat kereta pula plat Perak. Konfem la buta jalan area Bangi tu. Kalau area Shah Alam tu aku tere la sikit. Hahahah...
Inilah sebahagian stokis-stokis RJ seluruh Malaysia. Stokis Sabah dan Sarawak pun join sekali. Majlis pelancaran ni dibuat sekali dengan majlis sambutan Aidifitri. Makanan....yummy....sedappp. Walaupun pengasas RJ ni biras dan ipar aku je...tapi honestly aku tak pandai bab berniaga ni. Mertua ada tanya juga aku ni tak minat ke nak jadi dealer...huhuhu...Aku cakap kalau bab tolong promosi sikit-sikit tu boleh la, tapi bab nak menjual...hahahha.....aku memang takde bakat. Ala promosi ni setakat tulis kat blog aje la kan. 

Oklah kawan-kawan, kalau-kalau ada sesiapa yang berminat boleh la terus rujuk kat FB Ratu Jannah untuk keterangan lanjut. Keterangan aku cuma sekadar bercerita pasal majlis tu je. Nak cerita pasal produk, minta maaf aku tak pandai.

Harap maklum.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea