Wednesday, April 14, 2010

Satu Petang di Alamanda

masa minum teh ~*irjune*~ pada 9:19:00 AM
Sabtu lepas aku dapat juga sampai ke Alamanda (ok...dah lepas berapa zaman baru aku sempat nak jelajah tempat ni)  lepas adik aku pujuk "bakal adik ipar" aku jadi tourist guide untuk ke sana. OhooooOOO...bakal adik ipar tu...kah kah kah...kejap2 aku nak gelak guling2 atas lantai ni.

Sampai kat Alamanda dah hampir pukul 4. Lewat sampai sbb sebelum tu adik aku tu siapkan keje dia dulu. So, melepak la aku di opis adik aku di atas puncak menara Maju Junction sambil membuat tahi mata...gua tido la beb...atas sofa lagi...ahahahhah....Sampai Alamanda, kami gi makan dulu."Bakal adik ipar" tanya aku nak makan apa, so aku cakap nak makan makanan yang takde kat Perlis...Ahahha..maka di bawanya aku ke satu restoran ni, lupa plak nama restoran tu. Aku order nasi goreng halia (takde kat Perlis ok), sedap jugak...hehhehe...(telan juga la sbb dah lapo kan)

Lepas tu masa untuk jalan2 rambang. Dalam jalan2 tu, sempat la juga aku merembat sehelai blouse Nichii yang berharga RM79.90....Ohooo...kisah aku tertipu ni...baju tu di sangkut kat area RM59.90, so aku igt ada diskaun la, sekali takde diskaun daaaaaaaaaaaaaaaa. Maka, silalah percaya itulah baju aku yang paling mahal sekarang ni. (nasib baik baju tu cantik).

Jalan2 lagi aku jumpa satu booth produk kosmetik dari Korea...so cute ..pink kaler lagi, Etude House. Adik aku citer BB cream jenama ni ok, so ape lagi, aku pun mentry test la BB creamnya. Lagi plak BB cream Silkygirl aku dah nak habis, jadinya kena la ready to backup.

Sekarang ni kalau kita semua perasan semakin banyak pengaruh Korea datang ke Malaysia ni. Bermula dengan drama Korea, fesyen dan stail Korea dan produk kecantikan Korea. Kalau kita perasan lagi, kat Malaysia ni ada outlet Skin Food kan, haaa tu la produk kecantikan dari Korea dan yang terkini yang aku perasan la Etude House.

Ok...back to what I was bought last Saturday....



Cutenye paper bag Etude House ni...tapi sila lihat apa yang telah aku sempat rembat...



Adakah korang nampak apa yang aku rembat..oooo..mata kabur ek..jadi meh sini aku tolong zoomkan..


BB cream la...kan ke aku dok citer pasal BB cream ni. Tekstur BB ni mmg halus n smooth..senang nak apply kat muka..Dan yang penting mestilah ada anti wrinkle n whitening....tau2 la dengan umo yang semakin menghampiri abad ketiga ni...kedutan pun dah semakin bertambah. Lagi2 plak kalau kaler kulit tu dah macam terlebih panggang...so kena la pakai mekap yg ada asas whitening




Blusher jgn dilupakan ok...Dah dapat diskaun 50%...rembat aje laa....


Ini nama dia lip concealer..pakai kat bibir sebelum pakai lipstick dan nescaya bibir anda akan jadi pink sepanjang hari...hahhahah


Ini pulak adalah lip gloss merah jambu kot.

Tapi yang pastinya, bukan aku sorang aje yang rembat semua ni, adik aku si Jimjim pun berusaha juga merembat benda yang sama. Hahahhaha...inilah kejayaan yang paling dinantikan. kah kah kah kah

6 uncang teh :

Anonymous said...

weh, along pun kat alamanda sabtu aritu..lepas exam SPA, pi sana, sampai mlm..tengok wayang..heheheh

~*irjune*~ said...

oooo...patut la tak jumpa ngan along...sbb along tgk wayang

kEruL said...

hahaha...i ke sana esoknye, ahad.seeing a fren.

dik june said...

aku dah test BB cream tu..ok laa.pakai sampai malam pun takpa.
jerawat tak tumbuh pun kalau lambat cuci muka.

untuk lip colour tu, kalau pakai dgn base mmg kaler dia bleh tahan sampai petang.

~*irjune*~ said...

kerul....
u jumpa i kat sini aje la...hahahha.....

jimjim....
ok la....mmg kaler tahan n lipstik pun jadi cantik skit kalernye

ur lil'sis said...

hahaaha
baru ku igt...aku ada tgk iklan bb cream ni...tp aku tak pakai...
iklan korea.. ^^

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea