Thursday, July 22, 2010

Manusia Jahiliah Zaman Moden

masa minum teh ~*irjune*~ pada 9:35:00 AM
Benci dapat bayi perempuan
AMPANG: Bagai hidup pada zaman jahiliah, seorang bapa tergamak mengasari isterinya disebabkan kecewa wanita itu melahirkan bayi perempuan yang juga anak sulung hasil perkongsian hidup mereka.
Sejak isterinya hamil dan diberitahu doktor anak dalam kandungannya dijangka perempuan, lelaki terbabit sering memukul isterinya.
Lebih menyedihkan, selepas bayi perempuan itu dilahirkan, dia menjadi mangsa perbuatan zalim bapanya dan perbuatan itu berterusan sehingga usianya kini lima bulan.

Dalam kejadian terbaru, dua beranak itu diperlakukan dengan kejam apabila lelaki terbabit memukul bayi dan isterinya selain turut mengurung wanita berkenaan apabila mangsa cuba melarikan diri.
Menurut sumber polis, kejadian berlaku kira-kira jam 1 pagi, 7 Julai lalu apabila mangsa yang berusia awal 20-an ketika itu berada di rumah manakala suaminya yang bekerja sebagai pengutip barang lusuh baru pulang.

“Sebaik tiba di rumah, lelaki terbabit tiba-tiba menghampiri bayi perempuan mereka dan dalam keadaan naik angin dia melepaskan tendangan ke arah bayi itu yang berada dalam buaian.
(Bacaan Selanjutnya)

Respond aku...
.....oit jantan...dulu suruh sekolah tak nak. Yang tau nak kawin. Bila dah kawin tak tau psikologi rumah tangga. Tak tau peraturan hidup berumah tangga. Tak tau nak berterima kasih. Tu sebab hang keja jadi pengutip barang lusuh aje.

Mangkuk...hang tau tak kenapa bini hang boleh mengandung anak pompuan. Tak ingat ke kuasa Tuhan. Ok la..kalau hang ni bukan jenis taat dengan agama...Aku cakap pakai logik sains aje. Hang tau tak, untuk tentukan jantina, pihak lelaki yang bawa gen tu. Pihak pompuan ni cuma tadah aje gen hang tu. Hang tu ada gen XY tapi bini hang cuma ada gen X. Kalau gen X hang banyak...tu namanya banyak la koleksi anak pompuan yang hang akan dapat.

Apsal BODOH sangat hang ni?

Satu lagi..kalau apa2 anak hang tu jadi sakit ke atau kena apa2 penyakit sejak lahir...tu sbb gen lelaki juga. Bukan sbb gen X yang ada kat perempuan tu.

Aku geram betul la dengan jantan2 bodoh yang ego tak kena tempat ni. Bodoh tolol. Asal ada salah, pompuan aje yang kena tanggung. Habis yang ko tu tanggung ape.....tangggung k*** aje ke yang tau.

Kepada bini jantan kat atas tu...tak payah nak sayang la ngan laki yang macam tu. Orang jahiliah tu mungkin boleh dimaafkan sbb bodoh tak blaja kat sekolah. Ni kalau dah zaman moden ni...tak payah nak maafkan. Ko bercerai aje dengan laki ko tu. Lantak la laki ko tu nak kawin dengan sape pun. Setakat keje kutip barang buruk aje....apelah sangat.

Sekali lagi....jantan dalam artikel diatas adalah sangat bodoh, bangang, bengong, beruk pun ada.

Sekian terima kasih.



7 uncang teh :

Anonymous said...

memang bodo bengong, cam b*** pun ada. patut sepak je t**** dia tu bagi pecah, biaq mandul. tulisan dlm paper tu sopan sangat, pengutip barang lusuh konon. tulis je la cacai. pendek dan padat, senang paham.

~*irjune*~ said...

Anonymous: sabo2...

miss_raha said...

"Kalau gen Y hang banyak...tu namanya banyak la koleksi anak pompuan yang hang akan dapat."

mende ni jun??cam tersalah tulis je?

~*irjune*~ said...

miss raha...aku silap tulis ek...sbb terlalu marah...gen X sbnrnya...hehhe

fie said...

macam tengah hangin satu badan je time ko buat entri ni. hahaha. sbb dia bodo la dia buat cmtu. kalo dia bijak, x buat cmtu.

~*irjune*~ said...

fie...aku pun terasa aku tengah hangin satu badan gak tadi. marah pun ade gak...eee...geram la..

green apple said...

sian...muda2 dah gila.

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea