Tuesday, July 20, 2010

Mencari Kesempurnaan

masa minum teh ~*irjune*~ pada 1:48:00 PM
"Jun, minggu depan awk ganti saya ngajar. Saya kena attend meeting 2 hari".

Itu ayat pernyataan atau mungkin lebih sesuai ayat arahan dari team partner aku. Dan aku..macam biasa sengih...sengih...dan sengih...seterusnya...dalam nada kelat-kelat masam..aku menjawab:

"Chapter ape minggu depan. Nanti msg lain ingatkan saya".

Sempurnakah aku bila menjawab macam tu? Nampak macam ia menghampiri kesempurnaan tapi sebenarnya tak sempurna langsung. Dalam hati memberontak; " Mana adil...chapter hg...ngajar sendiri la. Huh!!!!".

Tiada yang sempurna dalam dunia ini...Kau...Aku...dan Dia...siapa yang sempurna. Tiada....
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Aku mengeluh....Ahhh!!!!...

"Kenapa Jun?", tanya kawan aku..
"Dia manja sangat..gatal pun ye...nakal pun ye. Aku tak larat nak layan kerenah dia", luah aku.
"Layan aje la. Ko kan suka kat dia. Kena la layan perangai dia sikit-sikit. Dia nak perhatian tu", galak kawan aku.
"Memang la suka...memang la boleh nak dilayan. Tapi lama-lama aku bosan. Kadang-kadang melampau sangat sampai aku sendiri mati akal", luah aku lagi.
"Sabo aje la. Kalau aku akan berusaha jaga hati dia dan cantas semua lalang yang menyibuk", pujuk kawan aku.
"Huh! Extreme nye ko..hahahhaha", aku kelegaan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Siapa yang sempurna? Tiada. Walau satu masa dulu dia sangat sempurna di mata aku, tapi realitinya tidak. Dia juga seperti manusia biasa yang sedang mencari kesempurnaan.

Dan aku....mungkin kerana sibuk mencari kesempurnaan sampai menjadikan aku seorang yang cepat bosan dengan sesuatu keadaan dan situasi.

Ketidaksempurnaan itulah yang menjadikan kehidupan manusia ini menarik, penuh berwarna -warni. Kesempurnaan hanya akan berlaku bila 2 manusia yang tidak sempurna saling melengkapi atas nama kasih sayang. Dan kesempurnaan hanya akan berlaku bila kita redha dengan apa yang berlaku adalah diatas arahan dan keizinan-Nya.



Nota_jari: Si pujaan hati mms gambar dia malam tadi dan tetiba aku rasa dia huduh...hehehhehe


0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea