Tuesday, January 25, 2011

Misteri Ketidakhadiran Prof Hussein

masa minum teh ~*irjune*~ pada 10:53:00 AM
Rasa-rasa ade tak staf UTM atau staf FKE yang baca blog aku ni? Confirm takde kan. Kalau ade memang sah-sah la aku ni glamer....hahhaha..

Ni cerita pasal lecture aku....Prof Hussein (ada title Dr. tapi bila dah ade title Prof title Dr. boleh di silentkan). Dia seorang lecture yang sangat bededikasi dan sangat best...ayat yang paling senang nak describe adalah sempoi walaupun dia sebenarnya dah pencen dah pun (sambung kontrak lepas pencen tu). Ooo....satu lagi....sebagai pengenalan...dia juga adalah seorang ahli tabligh....

Weekend lepas adalah kelas master-ji aku dengan Prof. Hussein. Untuk kawan-kawan aku...ini adalah kelas kedua atau kelas ketiga diorang tapi untuk aku ini adalah kelas 1st aku untuk sem ni. Maklum la sem ni aku cuma amik 2 subjek dan 1 projek jadi kelas yang aku kena attend cuma 2 aje la. Best tak....sebulan 2 kali je aku kena turun KL compared masa 1st sem dulu 6 minggu berturut aku ulang alik turun KL naik bas....penat dan stress betul.

Oleh kerana itu adalah kelas 1st aku dan juga subjek teras yang wajib diambil, so kat kelas ni aje la kami boleh kumpul ramai-ramai. Pukul 2.10 pm macam tu aku dah sampai ke kelas....lambat skit sbb jalan jem dan parking penuh. Terpaksa cari parking luar kat area Kg. Baru untuk parking tapi itupun dah kat hujung jalan....ntah ape nama lorong ntah. Korang tau la kan....bila jumpa kawan-kawan lepas cuti sem (bukan panjang pun cuti...sebulan je cuma 4 org kawan aku tu tangguh pengajian masa sem lepas), ape lagi...sembang tong tang tong tang..macam reunion tu. Memang happening gila la....ini sebab aku suka datang kelas master-ji aku. Classmate semua kepala sempoi....hilang penat travel naik bas mlm sebelum tu...and kalau ada masalah pun...masalah boleh dilupakan buat seketika.

Tunggu punya tunggu pukul 2.15pm lecture aku tak masuk kelas lagi. Kami dah pelik la....sorang member try call tapi tak dapat. Sorang lagi member try call...sama juga keputusannya. Risau lagi...ada classmate turun gi cari kat parking luar dalam dan seluruh bangunan...masih tak dapat. Aii..mana Prof ni...Call koordinator and citer pasal lecture tak datang. Koordinator suruh tunggu kejap lagi dalam sejam atau sejam setengah sebelum dia boleh bg kebenaran untuk kelas batal. Tunggu punya tunggu tapi lecture tak datang, tepat pukul 4 pm....so kitorang blah. Best plak dapat balik awal...jadi aku boleh la gi berpoya-poya jumpa member bestie aku.

Esoknya hari Ahad kelas pukul 9am. Janji dengan classmate nak datang juga takut2 lecture datang hari Ahad. Tapi tepat pukul 10am, classmate aku sms cakap kelas batal atas kebenaran koordinator sebab Prof Hussien tak dapat dikesan. Koordinator call dia pun tapi tak dapat. Bila jadi macam ni, kami pun pelik la. Kemanakah Prof Hussien menghilang? Dia bukanlah jenis macam ni sebab dia memang sentiasa datang awal ke kelas. Yang selalu datang lewat tu dia punya student. So, macam-macam la spekulasi yang timbul. Kawan aku kata flight dia dari JB delay. Aku nye spekulasi tayar kete dia pancit. Sorang kawan aku cakap handphone dia habis bateri and ade sorang lagi kawan kata dia gi tabligh. Tapi yang paling musykil..kenapa bila kami call tapi tak dapat. Kemana Prof Hussien lepak yang sampai signal tak dapat?

Kalau hari Sabtu kelas batal aku ok lagi. Bila hari Ahad kelas takde juga aku dah jadi hangin satu badan. Dah la 1st kelas...semangat semangat ni nak belajar. Pastu aku ni drive sensorang datang dari Kangar sbb kereta Myvi adik aku tu aku tgh guna, so kene la drive dari Kangar kalau tak karang takde kereta nak ke kelas pulak. Bila jadi macam ni aku jadi, pengorbanan aku untuk travel sorang-sorang jadi sia2 je. Ingatkan kalau ade kelas tu berbaloi gak la aku drive...ni macam hampeh je. Dah la minggu lepas tu tengah bulan...sedang2 elok aje aku tengah kekeringan kocek...jenuh gak la korek sana-sini buat modal untuk travel. Itu pun aku postpone dulu tukar minyak hitam sebab tak cukup budget. Slumber tak travel jauh2 sorang2 dengan kereta yang tak berada dalam good condition. Kalau aku mati memang mati katak la.

Jadi, kepada Prof Hussein, kalau Prof ade baca (macam la dia baca sangat...hahahha...), sila la buat sidang tergempar untuk menceritakan kemanakah Prof pergi sampai nak contact pun tak boleh. Kami semua risaukan Prof minggu lepas.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea