Monday, December 3, 2012

Flight Pertama

masa minum teh ~*irjune*~ pada 8:16:00 PM
Assalamualaikum wbt


Tengok tajuk mcm poyo aje kan. Orang lain naik flight tak ade pun nak cerita, yang aku pula beria-ria nak cerita pasal naik flight. Bukan gi mana pun, Sabah aje. Betul tak?

Tapi aku kesah ape kan, blog aku. Hahahaha....

Serius beb..ini pengalaman pertama aku naik flight. Sorang-sorang pula tu. Travel dari Perlis-KL-KK. Sebelum ni memang tak pernah nak naik sebab tak pandai, sebab takut dan sebab...aku tak travel jauh-jauh pun kecuali Perlis-Johor yang aku suka drive aje. Tapi sebab aku dah dipaksa rela kena pergi present paper kat satu conference ni (nanti aku buat entry lain), so nak tak nak kena gak la naik flight. Nasib baim full support under grant, so ok ajelah.

Serius cakap, kalau ade jambatan antara Semenanjung ke Borneo, aku lebih rela drive aje. Bosan bila travel naik pengangkutan awam sorang-sorang ni. Tapi inilah cabaran. Kalau kita tak sahut dan hadapi cabaran, kita tak tahu keupayaan kita kan.

So, berbekalkan doa mak ayah dan adik-adik, sokongan daripada kawan-kawan, sedikit tips daripada mereka yang mahir dan info dari internet, akhirnya berjaya juga aku mengharungi cabaran ini. Dan akhirnya....aku sampai juga ke Sabah.

Send from my Windows Phone

1 uncang teh :

imra said...

Samelah kite... dah tua2 nih br dpt merasa naik flight... Coincidentally, 1st flight aku pun gi kk ngan family... Jenguk kakak aku kat sane and holidaying...

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea