Thursday, December 27, 2012

I'm Dior

masa minum teh ~*irjune*~ pada 3:57:00 PM
Assalamualaikum wbt.


Bila sampai hujung tahun ni, dalam kepala otak aku ni cuma terfikirkan 2 perkara aje, Year End Sale dan perfume sale kat Sogo sempena Krismas. In fact, dari awal tahun lagi aku dah get ready dengan perfume sale kat Sogo ni.

Dah jadi macam rutin pula, hujung tahun dekat-dekat Krismas, pergi lepak kat Shah Alam and then pergi menyesakkan diri ke Sogo semata-mata nak beli perfume. Nak kata murah sangat tu takde la tapi compared to hari biasa, masa sale ni la kita boleh beli set perfume dengan harga yang murah.

Jadi itulah yang berlaku kat aku. Kalau tahun lepas aku gi hentam beli sampai 3 set perfume (stress punya pasal sebab nak present projek master), tapi tahun ni aku waras la sikit dengan cuma membeli satu botol perfume aje dan sebatang lipstict.

Kali ni aku beli perfume Miss Dior EDP pula. Dah lama aku aim perfume ni so bila dah tak jumpa perfume yang aku plan nak beli (aku plan nak beli Rose The One atau The One dari rangkaian Dolce n Gabbana), jadi dari terus fikiran ni berserabut, aku decide aje nak beli Miss Dior.

Rupanya untuk rangkaian Miss Dior ni ade 5 jenis haruman yang berlainan. Jadi lepas aku test sembur-sembur kat tangan, aku decide nak amik Miss Dior Cherrie EDT yang kaler pink. Tapi promoter tu silap dengar kot, dia bagi la Miss Dior Cherrie EDP, tapi untuk packaging baru ni perkataan cherrie digugurkan (lepas check kat internet ni).

Bau untuk kedua-dua jenis perfume ni takde la beza sangat melainkan utk EDP tu lagi pekat dan kuat. Bak kata adik aku, sesuai untuk haruman malam, tapi tujuan aku beli adalah untuk pakai gi keje je. Tapi sebab dah beli dan dah bawa balik rumah baru perasan, so pakai aje la. Cuma aku kena la sembur awal-awal sikit supaya bau tu jadi lembut in time aku sampai opis.

Sebagai tambahan, aku rembat la juga sebatang lipstick Dior Addict as aku nye collection. Bak kata Jimah, sekarang kena la upgrade sikit jenama lipstict tu. Hahaha....

Send from my Windows Phone

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea