Tuesday, December 4, 2012

My Siamese Kitten

masa minum teh ~*irjune*~ pada 11:11:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Lama dah tak update pasal kitten kan. Terperap pula gambar-gambar kucing aku dalam laptop ni. Ini adalah kisah mengenai kucing yang aku bela di Perlis.

Last time masa bulan puasa dulu, aku dapat sekor kucing Siam jantan yang pakcik jiran aku bagi. Kucing tu dia dapat kat masjid. So dia tanya la aku nak bela ke tak sebab kucing tu sangat manja dan jinak. Lepas aku gi check sendiri kat masjid tu, aku terus jatuh hati dengan dia. Walau pun dia dah besar tapi aku suka sbb warna mata yang hijau pastel dan kadang-kadang dah macam musang pun ada. So, jom berkenalan dengan kucing siam aku yang pertama iaitu SOMTAT.

Somtat

Baru-baru ni pula masa aku on the way nak balik rumah selepas balik dari Perak aku jumpa seekor anak kucing kat tepi jalan. Mula-mula tu aku dah terlepas jauh dari kucing tu tapi aku patah balik selepas aku kesian dengan anak kucing tu. Tapi memang dah rezeki aku, bila aku patah balik anak kucing tu still ada dan datang kat aku bila aku panggil. So ape lagi, kidnap, bawa naik kereta dan balik rumah la. Dan sekarang aku dah bela anak kucing tu dan kebetulan pula dia anak kucing betina yang macam kucing siam. So jom berkenalan dengan kitten baru aku iaitu MEK.

Mek

Hahaha...seiras kan kucing aku. Banyak yang cakap Mek ni adik Somtat. Corak yang sama dan maybe dari keturunan yang sama, Kucing  Siam. Tapi bulu Mek ni lembut sikit dari Somtat dan ekor pun lembut aje. Ekor Somtat pula ade terpatah sikit kat pangkal. 

Dua-dua kitten aku ni manja. Well kucing siam kan memang dikenali sebagai kucing yang manja. Kalau tengok keletah dua-dua ekor kitten ni memang lawak. Tapi Mek lagi manja kot sebab kecik lagi. Hahahaha....

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea