Monday, February 7, 2011

Ape Yang Best Masa Chinese New Year

masa minum teh ~*irjune*~ pada 1:36:00 AM
Happy Chinese New Year.....

Heh! dah lepas ek? Laaa...baru 4 hari je....mood CNY tu ade lagi....So ucapan Happy Chinese New Year untuk semua kaum Cina di Malaysia... (wah! baiknya aku).

Nak tau ape yang best time raya cina ni? Jom aku nak listkan...hehhehe...ni ikut citarasa aku la ni:
  1. lambakan limau mandarin dipasaran yang murahhhhh.....hehhehee....time2 raya cina ni la boleh beli limau murah2...kalau lagi bernasib baik boleh dapat limau preeeee.....supplier bagi...student bagi...tak pun staf yg bagi..pree..pree..pree..(kalau tak bernasib baik makan limau byk2 perut sebu pastu sakit perut..hahha padan muka).
  2. dapat makan kacang preee......tapi selalunya sebungkus aje la...almaklumla raya cina ni kan tak sah kalau takde kacang tanah...selalu jiran cina kat kg aku tu la akan bg...
  3. Dapat makan kuih bakul...kuih bakul ni kuih wajib masyarakat cina kalau nak sambut CNY...macam org melayu kuih wajib tu bahulu, dodol dan kaum India pula marukku..tapi aku cuma jamah skit je...manis sangat...lagi plak kuih bakul zaman sekarang ni dah tak sedap macam masa zaman aku kecik2 dulu...almaklum la bukan handmade dah...kilang made je skrg ni...camne nak sedapkan.
  4. air kotak...haa...air kotak....ni takde la free...tapi kalau kita tgk kat pasaraya tu byk betul air kotak dijual...berkartun kartun...
  5. tarian singa dan tarian naga...ni memang yang paling special...susah kita nak tgk tarian ni kalau bukan masa CNY atau event2 keraian special kaum cina...tapi tak tahan tu bunyi gendang ngan piring ceng ceng ceng tu..pecah gegendang telinga aku....bunyi gendang plak dung dung dung dung...mak oiii...jatuh jantung aku ni.
Haaa.....tgk...sekali lagi aku detail kan lagi part2 macam ni...wakakaka....ye la dari aku bg detail pasal en.syg sampai korang bosan baik aku detail part2 kemasyarakatan ni kan. Hahahahhaha....

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea