Wednesday, March 17, 2010

Cerita Serabut Aku (korang nak baca..baca la...kalau taknak baca aku pun tak heran)

masa minum teh ~*irjune*~ pada 12:06:00 AM
Sebenarnya plan aku malam ni nak study. Weekend ni aku ada test. Tapi lepas aku menatap wajah laptop aku ni, perasaan untuk aku nak update citer tu tersangatlah tinggi.

Mula2 sekali izinkan aku untuk menyumpah seranah berukben yg sedang aku gunakan ini. Kejap2 dc...kejap2 dc. Aku pun tak paham kenapa...kalau ikut teori signal yang aku belajar dulu, isyarat akan terpesong akibat dari gangguan angin, hujan atau sewaktu dengannya tapi masalahnya...bukan setakat salji...angin pun takde malam ni. Tu yang aku musykil tu. Mesti ada yang start nak tanya kenapa aku tak pakai TM streamyx ke ape ke kan. Yela..mostly sape2 yang pakai streamyx konpem akan kata...."dah tak dc dah". Tapi, dengan cara hidup aku yang macam org nomad ni (tiap2 minggu tidur dalam bas kalau kene turun gi kelas), pilihan berukben adalah keutamaan aku sbb boleh dibawa kemana sahaja. Macam beruk....yang boleh diusung ke hulu ke hilir naik basikal, dan bila diperlukan utk petik buah kelapa dah ready to work.

Minggu ni hidup aku sedikit kucar kacir. Bukan sebab oleh masalah keje atau masalah peribadi tapi......susah nak aku luahkan...jadi biarlah gambar di bawah ini yang berkata-kata.


(sila abaikan aksi ronggeng rokiah adik sepupu aku itu)

Ye...keadaan umah aku yang macam kena serangan puting beliung a.k.a tsunami a.k.a macam tongkang pecah inilah yg telah membuatkan kepala aku sedikit serabut. Tapi nak buat macam mana, inilah yg perlu aku harungi, hadapi dan tempuhi bila famili makcik aku a.k.a tuan rumah umah yang sedang aku tinggal ini pulang ke Perlis. Dengan keadaan rumah yang sangat2 kelam kabutnya dan juga kerenah2 4 org sepupu aku (anak makcik aku la) yang kecil2 lagi betul2 buat aku tensen. Korang cuba bayangkan, korang penat2 seharian bekerja di pejabat, nak balik umah nak tenangkan otak nak rehat jadi perlukan suasana umah yang selesa tapi tidak untuk minggu ini. Sempena seminggu cuti sekolah ini, inilah keadaan umah aku yg perlu aku tempuhi (dah la tv pun kene konker dengan sepupu...lagi la tensen).

Mari lupakan pasal keadaan rumah ku serabut ku pada minggu ini. Untuk sampai ketahap ini berukben aku sudah byk kali dc. Oooooo...masih belum mencecah pukul 12 tgh malam rupanya..patutla jiwa berukben ini tak stabil.

Siang tadi dapat reply msg dr kawan aku cik puan Yani yang keje kat Shah Alam. Doktor dapat kesan ada lagi cyst kat sebelah lagi ovarinye. Last week dia baru lepas operate buang cyst kat ovari yang satu lagi. Sebelah ovari dia kene buang sbb cyst tu dah bersiaz 6cm dan pecah masa nak dikeluarkan. Kawan aku ni belum kawin lagi (sama status dengan aku la), tapi ujian tuhan datang awal. Disebabkan masalah dia ni, dia tak boleh pregnant selama 3 tahun. Moga dia tabah menghadapi dugaan ini.

Dalam minggu ni juga sorang lagi kawan aku, cik puan Rafe mengadu pasal kejenye. Hmmmm....dia baru aje naik umo jadi 29 (happy birthday Rafe), tapi dugaan dia pun dasat gak. Hampir 2 bulan takde payment gaji. Kesian, hanya itu yang mampu aku kata. Aku nak bantu bg loan tanpa faedah pun skrg tgh bulan, aku pun tgh kering. Makan pun dah kene catu. Nasib baik esok dan lusa aku ada training software baru so boleh la jimat sikit time lunch tu (dengan harapan ada makan free masa training tu).

cik puan Yani dan cik puan Rafe masa gi Bukit Tinggi, Pahang valentime tahun lepas. Sori beb...aku upload gambat ni sbb aku rasa bangga dengan gambar yang aku edit sendiri ini.


4 uncang teh :

zuesaran80 said...

sabar k..nak buat cana..nak tukar TM pon tak leh gak..hang perlukan encik beruk itu..
kesian dgr cerita kwn2 hang..aku ingat aku yg bnyk mslh..rupanya..ada lagik yg lebih stress ngan mslh msing2....
insya'allah..ada hikmahnya utk org2 yg bersabar dgn ujian allah....sama2lah kita kuatkan semangat dlm menempuh ujian allah s.w.t.amiin

~*irjune*~ said...

ye zue...kasih sayang aku pada encik beruk sgt tinggi....tapi kadang2 rasa mau tikam aje. hahhahaha...

ye...manusia yg normal adalah yg ada masalah. kalau takde masalah...sila check kat doktor status otak tu.

Rafeah Sapari said...

hehe, aku baru tersedar yg masalah aku pon bole tahan serius.no wonder i lost myself lately.wuu

~*irjune*~ said...

ahfie...tau takpe...sian kat ko

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea