Tuesday, August 3, 2010

Nyahkan Toksin Itu

masa minum teh ~*irjune*~ pada 1:47:00 PM
Sebagai manusia, tolak batu dengan kayu dan makanan yang tidak halal, aku percaya semua akan hentam makan je. Tapi percaya atau tidak, daripada makanan yang kita makan itulah menyebabkan badan kita akan mengumpul toksin. Secara semulajadi, toksin-toksin yang dikumpulkan oleh badan kita dibuang melalui kaedah perpeluhan dan perkumuhan iaitu dengan cara membuang air kecil dan air besar.. Ada juga yang dilepas bebas keudara melalui kentut! Eiii...kentut????....

Lebih kurang sepuluh tahun dahulu, Kinohimitsu ada memperkanalkan foot detox iaitu membuang toksin melalui herba yang dilekatkan ditapak kaki. Kaedahnya dengan melekatkan pad herba itu ditapak kaki ketika hendak tidur dan buang selepas bangun. Tapi dengan harga kinihimitsu yang mahal tu, siapalah yang mampu nak beli selalu.

Jadi sekarang ada kaedah alternatif nak guna foot detox tu. Melalui Che Jimah yang sangat obses dengan penjagaan kesihatan dan kecantikan tu, aku pun membelilah melalui online foot detox yang aku confirm diimport sama ada dari Korea, China atau Taiwan. Harga pun jauh lebih murah daripada harga kinohimitsu. Sekeping cuma RM1.50 sahaja. Murahkan.

Jadinya lepas deal dengan kawan aku, aku pun order la 100 keping, 50 untuk aku, 50 untuk kawan aku. Bungkusan ni sampai kat tempat kerja Che Jimah. Jadinya masa gi kelas minggu lepas baru la aku ambil foot detox ni.


Dah tinggal sikit sbb dah hampir 2 minggu aku pakai foot detox ni.


lekat dulu pad herba tu atas kertas gam yg diberi


lekat ketat-ketat kat tapak kaki


pastikan ketat melekat dan kemas

siap melekat dah..jadi mari zzzzzzZZZZzzzzz!!!


selepas bangun tidur, beginilah keadaan foot detox tu.

Setelah hampir 2 minggu aku menggunakan foot detox ni, ade la sedikit kesan positif yang aku nampak. contohnya, bangun pagi pun mudah walaupun badan tu still takdela ringan sangat. Lagi satu, keadaan mata aku yang kuning semakin kurang. Untuk pengetahuan, kalau mata putih kita kuning dan merah teruk sangat, itu tandanya kita mempunyai masalah hati (bukan masalah hati sbb cinta la) iaitu ade setengahnya pula panggil jaundice.

Melalui tapak kaki kita boleh mengurangkan kesakitan yang dialami oleh organ dalaman kita.

Ada testimoni di internet memberitahu, kalau rajin guna foot detox ni, masalah berat badan pun boleh diatasi. Jadi sekarang misi aku adalah untuk mengurangkan toksin dan masalah berat badan ni.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea