Wednesday, July 10, 2013

Officially Moving Out To New Home

masa minum teh ~*irjune*~ pada 11:27:00 AM
Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah...hari ni 1 Ramadan 1434H, secara rasminya aku dah pindah masuk ke rumah sendiri. Susah juga sebenarnya nak buat keputusan untuk berpindah ni. Barang-barang pula aku dah angkut sikit-sikit, tapi tuan punya diri pula still setia dengan rumah lama. Tapi klimaks untuk acara perpindahan ni bila tv dan Astro aku dah pindah ke rumah sana. Tak boleh beb...hidup tanpa tv maka hilanglah punca kebisingan rumah aku. So bila tv dah pindah, nak tak nak aku pun kena la pindah juga.


Berat hati aku nak pindah sebenarnya. Aku dah selesa dengan kawasan perumahan sekarang. Jiran-jiran pula semuanya baik-baik belaka. Diorang layan aku macam anak diorang sendiri. Walaupun aku menyewa sorang-sorang je, tapi aku rasa selamat sebab sentiasa 'dijaga' oleh jiran-jiran aku yang aku hormat macam mak ayah aku juga. Lagi satu, sepanjang 5 tahun menyewa di situ, aku rasa kawasan perumaahan aku tu antara yang selamat sebab ada 2 buah rumah sewa polis di kepala simpang rumah aku. Selamatkan.

sepahnya bilik aku time tengah packing

Tapi nak buat macam mana. Ini rumah sewa. Sana rumah sendiri. Suka macam mana pun aku dengan rumah sekarang, status tetap rumah sewa walaupun tuan rumah tu adalah makcik dan pakcik aku je. Walaupun aku bayar sewa tiap-tiap bulan, tapi bila makcik pakcik aku 'balik kampung', aku rasa kebebasan aku tersekat. Bab ni yang buat aku stress, nama aje rumah sewa, tapi macam aku merempat je bila diorang tu balik jenguk rumah.

sebahagian barang-barang aku yang dah di packing

Jadinya, pilihan yang aku ada sama ada pindah rumah sewa lain atau beli rumah. So aku decide untuk beli rumah. Dan Alhamdulillah, bulan 12 tahun lepas aku dah dapat kunci, dan aku ambil masa lebih kurang 7 bulan untuk get ready rumah aku tu supaya selesa.

So, secara rasminya cukup 5 tahun aku menyewa, akhirnya pada 1 Ramadan 1434H aku pindah masuk rumah sendiri.

Nota_jari: Aku pindah ke rumah sewa pun pada 1 Ramadan 1429H.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea