Tuesday, July 16, 2013

Idea Susunatur

masa minum teh ~*irjune*~ pada 9:39:00 AM
Assalamualaikum wbt.


Entri luahan hati dan perasaan ni sebab serabut nak kemas rumah. Ayooo...ni la yang aku malas nak berpindah - randah ni. Nak packing, lepas tu unpack pula, lepas tu nak mengemas. Aku ni pula bukannya jenis manusia yang rajin. Agak-agak macam mana dengan famili yang jenis berpindah dari satu tempat ke satu tempat ni kan? Macam famili polis dan tentera.

Sambil mengemas pun kita boleh berzikir

Kalau dah kemas tapi tak tersusun tak cantik juga. Alahaiii....dah le jenis tak reti nak susun cantik-cantik. Kalau nak bagi sepah, aku memang hebat la. Campak sana sini. Aku memang tabik la dengan manusia-manusia kat luar sana tu yang sangat sangat sangat sangat rajin dan komited untuk menyusun dan mengemas. Siap letak label lagi. Bila baca blog diorang, aku jadi kagum sangat dengan tahap kerajinan dan juga organisazing system diorang. Kalau aku....hampeh...

Gambar sekadar hiasan

Dalam mencari idea untuk menyusun dan mengemas ni, Pakcik Google memang sangat membantu. Tapi je perkataan yang sesuai, keluar la blog-blog puak-puak yang sangat rajin ni untuk kita jadikan bahan rujukan. Macam-macam idea yang aku dapat bila aku surf dan buat blogwalking kat blog diorang. Kebanyakkannya idea yang tidak memerlukan perbelanjaan yang besar pun. Janji rajin. Dan itulah yang sedang aku develop dalam diri aku sekarang ni, RAJIN. Kalau malas....tak payah nak mengeluh la kan bila tahap sepah tu teruk sangat.

Kot-kot ada manusia kat luar sana yang datang dari spesis macam aku ni yang tengah mencari-cari idea untuk menyusun dan mengemas barang-barang dirumah atau dipejabat, boleh la sama-sama kita serbu blog-blog diorang:

4. ryyhan

Sekadar menyenaraikan beberapa blogger yang aku rasa sangat-sangat komited dalam kerja-kerja menyusun dan mengemas serta memberi banyak idea dan panduan untuk menyemarakkan semangat mengemas aku. Yeeehhaaaa....

Nota_jari: Thanks to Pakcik Google atas bantuan gambar dan juga sumber rujukan.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea