Tuesday, August 20, 2013

Oh! My Office

masa minum teh ~*irjune*~ pada 3:05:00 PM
Assalamualaikum wbt

Asyik tunjuk deko kat rumah aje (maklumlah dok jakun masuk rumah baru.....uwekkk), ni nak tunjuk pula deko kat opis aku.

Takde la menarik sangat pun deko kat dalam opis aku ni, just aku gantung frame aje. Dinding warna kelabu, bila gantung frame ade kaler merah ni, celik sikit mata aku masa awal pagi masuk opis.


Ceritanya, frame merah tu aku beli kat Ikea plan nak letak kat rumah. Kan aku bagitau rumah aku kelihatan 'dull'. Tapi bila dah beli dan nak ganti dengan frame putih yang sedia ada tu, kelihatan frame merah ni simple sangat. Jadinya aku angkut mai opis aje la. Nanti bila bosan boleh je tukar gambar tu dengan gambar yang ada kat dalam frame kat rumah tu.


Frame pompuan yang pakai baju merah tu aku beli kat Bukit Merah Lake Town satu masa dahulu. Mula-mula nak letak kat rumah sewa yang pernah aku duduk suatu masa dahulu. Tapi aku sendiri la pula yang seram sebab gambar tu takde kaki. Jadinya aku angkut letak kat opis juga. So bila pindah opis baru ni, aku angkut juga la.


Satu lagi gambar tu aku beli masa aku holiday ke Vietnam hujung bulan 3 dulu. Beli buat kenangan untuk diri sendiri. Nak mengingatkan aku yang aku pernah naik kolek tu masa melawat Sungai Mekong dulu. Cuma kolek yang aku naik tu takde la bumbung macam dalam gambar tu.

Kat dinding hujung tu aku sangkut koleksi key-chain aku. Sebenarnya nak kena susun balik key chain tu tapi belum ada masa lagi. Masa yang ada aku guna untuk update blog. Hihihihi...

Inilah rope secara umum dinding bilik ni. Baru lepas menyusun, so nampak la kemas. Cuba tengah tunggang langgang hidup aku, jangan harap ler nak kemas macam ni. Ular sawa pun boleh masuk tido.


Ini baru sebahagian aje. Sebahagian lagi dinding bilik still kosong. Yang tu aku nak tunggu almari buku sampai dulu. Jadinya kena hold dulu la.


Jangan tak tau, white board pun boleh juga kita buat sebagai salah satu elemen dekorasi. Jenuh gak aku nak sangkut white board tu. Nak gerumit lubang untuk letak skru pun boleh tahan peluh gak. Kematu juga la tangan ni pegang skru driver.

Abaikan kabinet buku dan file aku tu. Aku main aci sumbat aje ape yang ada. Nanti nak kemas lain. Boleh la time tu aku masuk dalam entri susun atur pulak.



0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea