Wednesday, August 7, 2013

Ruang Bawah Kabinet Yang Belum Tersusun

masa minum teh ~*irjune*~ pada 8:54:00 AM
Assamualaikum wbt.

Ingat tak dalam entry pasal kitchen cabinet aku pernah mention yang bahagian bawah kabinet tu takde partition. Kiranya jenis open kecuali ada 2 bahagian tu diletak dish rack dengan bottle rack. So ini amat memerlukan tahap kreatibiti yang tinggi untuk menyusun atur periuk belanga aku. Lepas aku google dan jenguk sana - sini kat blog-blog orang lain, maka akhirnya aku dapat gak beberapa idea pantas untuk menyeselsaikan masalah ini buat sementara waktu.

Antara penyelesaian itu adalah meletakkan rak untuk simpanan dengan tahap penggunaan maksimum. Dan inilah hasilnya (sambil melayan gambar ye)...


See...aku letak rak dalam kabinet bawah. Tapi ini bukan calang-calang rak tau...aku beli rak kasut. Hahahaha...murah dan flexible. Jadinya boleh la aku metakkan periuk belanga aku kat sini. Opss...sori keadaan masih lagi tidak tersusun. So memang kena satu hari yang tenang lagi indah untuk menyusun semua ini.


Ini pula dibawah dapur. Aku letak bekas beras je dan kat belakang tu aku letak satu lagi rak kasut setingkat sebagai rak. Aku nak letak 2 tingkat rak tu tapi takut nanti tong gas tak lepas keluar plak bila nak kena tukar. Rugi space plak macam ni kan.


Yang ini pula kat bawah sinki. Selalunya kat bawah sinki orang lain buat tempat simpan bahan pencuci, dan juga bahan beracun. Tapi oleh sebab untuk tempat simpanan bahan pencuci dan bahan beracun tu aku dah letak kat kabinet yang lagi satu, so kat bawah sinki ni kosong ler lagi. Plan aku nak beli rak lagi untuk simpan bekas-bekas kosong macam bekas tudung merah tu. Tapi tak sempat lagi nak menjelajah ke kedai Mr. D.I.Y. So sebab tu la tempat dibawah sinki ini masih lagi huru hara tak berkemas.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea