Sunday, December 15, 2013

Aku Dan Stesen Bas Kangar

masa minum teh ~*irjune*~ pada 8:04:00 PM
Assalamualaikum wbt.

Ini kisah aku dan stesen bas Kangar. Memang penuh dengan kenangan ni. Selama 2 tahun setengah berulang-alik Kangar-Shah Alam-Kangar menghabiskan sesi mengaji master-ji aku tu, dekat sinilah aku tercongok macam orang blank sambil tunggu bas untuk pergi ke Shah Alam, dan tercongok sorang-sorang tunggu hari siang sikit bila sampai dari Shah Alam untuk pergi ambil kereta.
Aku pernah nangis sorang-sorang bila turun dari bas dari Shah Alam sebab masa tu bas sampai Kangar pukul 5.30 pagi. Nak pergi ambil kereta takut sebab kereta aku park kat belakang bangun. Gelap. Jadinya sementara nak tunggu pukul 6 pagi, aku melepak sorang-sorang sambil nangis, mengenangkan diri sendiri yang terpaksa berdikari sorang-sorang demi untuk menuntut ilmu.

Itu cerita 2 tahun yang lepas. Cerita dari tahun 2009 sehingga tahun 2011. Cerita pengorbanan untuk menuntut ilmu. Dan Alhamdulillah....semua itu amat berbaloi. Dan setiap kali aku lalu depan Stesen Bas Kangar ni, hati aku menjadi sayu bila semua kenangan dulu menjelma.

Send from my Windows Phone

2 uncang teh :

Rafeah Sapari said...

Kat sini juga aku tunggu ko datang amek bila aku jejak kaki kat perlis ni..hewhewhewww...

~*irjune*~ said...

hahaha...teringat kenangan lama

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea