Monday, December 2, 2013

Terkejut

masa minum teh ~*irjune*~ pada 9:23:00 AM
Assalamualaikum wbt

Hari ni dapat 2 berita yang amat-amat mengejutkan diri aku. Pertama mengenai kisah pembunuhan 3 beradik di Alor Setar, Kedah. Ya Allah...aku sangat bersimpati dengan keluarga gadis-gadis tersebut, yang kehilangan tiga orang anak gadis sekaligus. Lagi bersimpati ialah hanya 3 orang itulah anak-anak beliau yang ada. Sungguh tragis kematian mereka. Si kakak dijumpai separuh bogel di tempat lain, manakala 2 adik beliau dijumpai ditempat lain. Kejam sungguh makhluk yang telah membunuh mereka bertiga. Aku sangat marah...dan ya kerana kemarahan ini aku doakan supaya perkara yang sama malah lagi kejam akan berlaku kepada keluarga pembunuh tersebut.

Semoga roh ketiga-tiga anak gadis tersebut dicucuri rahmat. Kepada keluarga tersebut, tabahlah menghadapi dugaan ini. Allah lebih menyayangi mereka.

Itu kisah pertama.

Ini pula kisah kedua...
Picture: Credit to Harian Metro

Sedih oooo...pelakon utama filem Fast and Furious, Paul Walker maut akibat kemalangan ngeri. Aku tak dapat nak terima hakikat lagi ni. Dah la sekarang ni sedang berlangsung pengambaran Fast and Furious 7. So macam mana dengan watak Brian O'Conner tu nanti. Aku agak mesti ending cerita tu Brian akan mati. Selama ni siri FF tu berdiri kukuh sebab watak yang dipegang oleh Paul Walker dan juga Vin Diesel. Tak sangka beliau memegang watak sebagai pemandu handalan dan secara realitinya juga beliau meninggal kerana kemalangan. 
Foto
Picture: Credit to Harian Metro

Aku agak kalau kereta Porche GT pun boleh hancur macam ni, konpem diorang drive ala-ala Fast and Furious ni.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea