Tuesday, December 3, 2013

Kemas Rak

masa minum teh ~*irjune*~ pada 8:00:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Tengok lama-lama rak aku yang aku jadikan sebagai pantry menyimpan gadget memasak aku macam dah serabut. Boring sebenarnya. Jadi aku pun mengemas la apa yang patut.
Inilah rupa susunan rak besi asal tu. Selekehkan. Dan nampak macam membazir space aje. So aku pun menyusun dan mengemas la apa yang patut. Akhirnya jadilah seperti ini (gambar bawah).
Aku memang memaksimumkan penggunaan ruang kat rak besi ni. Bila dah maksimum macam tu, rak paling atas nampak kosong je. Aku just letak balang sabun dan botol softlan aje. Malas nak membongkok ambil dalam kabinet coklat kat sebelah tu.

Rak kedua aku letak balang-balang simpan guna, milo, susu, dan sebagainya. Rak ketiga dan keempat pula buat simpan gadget memasak. So buat masa ni nampak kemas la sikit. Nanti 2 3 bulan nampak macam serabut, aku ubah balik cara susunan tu.

4 uncang teh :

UMIE SUE said...

su pun kurang sukebyk brg.kalau boleh nak lagi kurang...hee

~*irjune*~ said...

btul tu su, bila kurang barang nmpak konon2 mcm kemas la. tapi tak boleh nak elak sebab barang akan tetap bertambah.

Fizah said...

penting tugas sisih setiap 6 bulan ;)

~*irjune*~ said...

betul tu Fizah...paling malas 6 bulan sekali kena buat kerja menyisih dan mengemas.

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea