Friday, December 6, 2013

HB Tak Jadi

masa minum teh ~*irjune*~ pada 6:56:00 PM
Assalamualaikum wbt

Ini cerita pasal hand bouquet (hb) untuk majlis nikah. Baru 1st try buat based on tutrorials yang dapat dari blog-blog sedia ada dan juga dari Youtube. 
Secara umum memang nampak hb aku ni macam ok aje kan. Kira dah menjadi la tu untuk 1st try. Tapi sebenarnya menjadi tapi tak sesuai. Kenapa tak sesuai, tengok pula kat bahagian bawah area pemegang dia ni.
Ye...kalau tengok betul-betul macam takde masalah ape pun kan. Sebenarnya hb yang aku buat ni terlalu besar saiznya dan terlalu colourfull. Saiz yang besar ni dah macam buah kelapa dah rupenye. Macam berat. Lepas tu dengan warna yang sangat colourfull tu nanti konpem-konpem akan menenggelamkan diri aku sebagai fokus utama. Selain tu tak matching dengan baju nikah aku. Warna baju nikah aku kan hijau....ala ala hijau epal gitu, lepas tu pula hb colourfull. Euuuwww....out of theme plak nanti.
Jadi, aku telah rongkai balik hb aku ni dan susun semula. Lepas siap buka semula, rupanya aku dah buat 36 kuntum bunga kain felt ni. Huhuhu....syok gunting dan jahit sampai tak terkira dibuatnya. Jadinya daripada 36 kuntum bunga tu akhirnya aku siapkan 2 set hb, satu set warna kuning/hijau dan satu set lagi warna pink/biru.
Oleh sebab entry kali ni pasal hb tak jadi, makanya semua gambar yang ada dalam entry ni adalah hb yang daripada percubaan pertama. Dua set hb yang aku susun semula tu aku tak sempat nak snap lagi. Rancang aku nak bagi betul-betul siap dulu, siap dengan riben dan juga pemegang yang sesuai baru nak update stori. Jadi...sabo-sabo dulu la ek. Next next entry aku story.

4 uncang teh :

yuyuy akley said...

wahhh u got talent.. pandai ijune buat..xsabo nk tgk hasil yg jadi tu..

cik hani said...

Mmg colorful.tp comel sgt.
Tak sabar nk tggu hasil dia yg baru

UMIE SUE said...

cantiknyeeee..suke tengok

~*irjune*~ said...

tq semua....hahha...tggu ye....

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea