Monday, October 28, 2013

Tuhan Sedang Menguji Kita by Ustaz Kazim Elias

masa minum teh ~*irjune*~ pada 9:51:00 AM
Assalamualaikum wbt.

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu. Boleh jadi juga kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu". (Surah Al-Baqarah: 216)

Membaca, ini hobi turun temurun dari aku kecil sampai la besar. Masa sekolah dulu, kalau lepas balik sekolah time nak makan tu, mesti aku akan cari apa-apa bahan bacaan untuk dibaca sambil makan. Bila dah membaca sambil makan, maka akan bertambahlah 2 3 kali nasi dalam pinggan aku selagi apa yang aku baca tu tak habis. Lagi-lagi kalau yang aku baca tu gosip artis , lagilah lama aku mengadap paper sambil makan nasi. 
Ini buku terbaru yang sedang aku baca sekarang. Buku karya Ustaz Kazim Elias (UKE). Best Seller rupanya. Beli dah sebulan yang lepas, tapi baru start baca sikit-sikit (baru habis bab 2 sebenarnya).  Aku memang suka dengan UKE ni. Rancangan dia kat Astro Oasis tu, "Kalau Dah Jodoh - Ustaz Kazim Elias" memang aku suka tengok. Nak pergi dengar ceramah dia belum diizinkan lagi nak sampai. Sebab minat, aku follow juga FB dia. Suka dengan gaya dia berceramah. Simple je tapi senang nak paham. Ke sebab dia orang Perak...hahahaha...itu pun satu fakta yang tak boleh dielakkan.

"Tuhan Sedang Menguji Kita"...dalam buku ni UKE sampaikan dalam bentuk pengalaman beliau. Bila baca buku ni seolah-olah macam mendengar ceramah beliau. Analogi cerita dia pun senang nak paham dengan tajuk yang dibincangkan. Memang menarik.

Sekarang ni sambil-sambil ngadap tv, sambil-sambil buat bunga tisu, curi-curi masa juga baca buku ni. Sekurang-kurangnya dapat juga menambahkan ilmu di dada. Insya Allah.

0 uncang teh :

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea