Friday, October 11, 2013

Bilik Bujang

masa minum teh ~*irjune*~ pada 10:53:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Rumah aku ada tiga bilik. Bilik no 1 bilik masterbed room tu aku yang jajah. Bilik no 2 masih lagi bersepah sebab jadi bilik stor. And bilik no 3 pula aku jadikan bilik tetamu (sementara) sebelum aku siap nak setup bilik no 2 tu.

Dalam bilik no 3 ni aku just letak katil bujang, rak buku ikea dua unit dan kabinet tv lama yang aku jadikan sebagai side table. Selain tu aku buat letak kipas dan juga bekas hantaran. 
Kecil je bilik ni. Tapi kalau nak letak katil saiz queen pun boleh je cuma ngam-ngam je. Takde ruang. Abaikan baldi dan kotak kat hujung katil tu. Tu barang-barang adik aku. Tengah cuti sem, so kena clear bilik. Jadi rumah aku jadi stor sementara dia la.
Katil single ni katil yang aku guna masa merempat dulu. Katil besi ni. beli design ni konon-konon nak buat ala-ala English style. Hahaha...Set cadar tu pun beli sebab time tu gila dengan deko ala-ala English style. Mahal tu. Beli kat Jakel Shah Alam masa mula-mula dibuka dulu. Seratus lebih juga la harga dia, cadar dan selimut tu.
Bilik ni la yang aku cat dengan baki cat yang ada. Ada lima warna cat sebenarnya. Dinding yang nampak putih tu sebenarnya warna soft lilac. Purple-purple putih gitu. Langsir pula warna hijau. Hahaha...sangat colourfull. 
Nak bagi naik seri sikit aku letak la gambar ni. Gambar bas, beli kat Romantika Alor Star. Beli gambar macam ni sebab nak matching la dengan design katil dan corak cadar yang ala-ala English tu. Kononnye la.
Kedudukan rak buku aku. Dah pernah stori kat sini. Masa buat entry tu dulu, pulun la bagi kemas. Sekarang dah start bersepah dah. Macam-macam yang aku letak. Siap handbag pun letak kat sini. Ape kejadahnya pun aku tak tau.
Last but not least....karpet. Beli karpet pooh tu. Tak boleh blah betul. Ni karpet beli zaman merempat juga. Masa tu jiwa muda remaja lagi, jadi still pemikiran ala-ala kanak-kanak ribena. Semua benda kene comel. Tu pasal aku beli karpet ni. Beli kat Wah Seah Kangar je dulu. Murah. Janji ada lapik kan untuk solat. Tapi karpet ni dah lama dah, dah berhabuk. Memang kena tukar baru. Cuma budget takde lagi. Plan nak beli karpet macam dalam bilik tidur aku. Tapi kena tunggu next year bulan puasa la bila Jakel buat sales karpet lagi.

Bilik no 3 ni still ada potensi untuk aku deko lagi. Tapi budget takde dan idea kurang. So buat masa ni kekal dulu la deko macam ni. Lagi pun payah la, asal nak sangkut gambar atau benda je kena tunggu En.Syg free. Kalau tak sape yang nak tolong drill?

4 uncang teh :

Han Hanni said...

takpe.. mana yang sempat deco, kite deco dulu..kalau ada budget baru deco hebat sikit..

bilik no 3 ni dah ok. walaupun banyak barang, tapi kemas.

~*irjune*~ said...

betul tu cik hani. bab deko ni boleh buat sikit2. Tapi bab susun menyusun kene buat selalu...takut nanti rumah bersepah

Fizah said...

comey je karpet pooh tu..kita pun suka pooh...:)

~*irjune*~ said...

Hahaha....sy beli sbb warna karpet tu comey n pooh tu nampak comey gak

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea