Friday, October 11, 2013

Tupperware

masa minum teh ~*irjune*~ pada 9:52:00 AM
Assalamualaikum wbt.

Bila dah aktif berblog ni, walau sehari tak menaip, rasa tak best je hidup aku ni. Hahahaha...(perasan)

Aku ni bukannya pengumpul barangan Tupperware tegar. Nak kata minat sangat tu takdelah, nak kata tak minat langsung tu sangat-sangatlah tipu. Senang cakap, teringin tapi tak cukup budget. Jadi guna aje apa yang ada. Sampailah bila dah masuk rumah sendiri ni, kira-kira budget bolehlah rembat satu dua barangan jenama Tupperware. 

Untuk Tupperware ni aku cuma beli bekas beras, bekas bawang dan juga bekas garam kunyit. Guna keahlian kawan opis so dapatlah diskaun sikit. Aku dapat set yang tudung merah punya. Hmm...matching pula dengan bekas gula daripada balang jenama Tipuware aku tu. Hahaha....
Bekas beras aku tak snap pun. Simpan kat kabinet bawah, malas nak membongkok ambil gambar. Bekas bawang kaler biru yang mak aku bagi tu, aku dah siap cuci bersih dan simpan. Boleh guna untuk perkara lain pula tu.
Bila ada bekas bawang yang besar gabak tu, bekas simpanan minyak tu kena la ubah kedudukan sikit. Eh...kelihatan bekas minyak masak aku pun penutup dia warna merah juga. Matching dengan set Tupperware aku.
See...balang gula jenama Tipuware. Beli lama dah semenjak dok merempat kat rumah sewa. Bekas gula aku besar, boleh muat satu kilo gula. Tapi kalau lupa nak tutup rapat-rapat dan ketat-ketat, alamat gula aku penuh dengan semut la jawabnya.

2 uncang teh :

Fizah said...

merah semuanya...bekas bawang tupperware ni glemer betul..kebykan org mesti ada...sy jek pki econsave punya..ehehe janji konsep sama...iya dok ")

~*irjune*~ said...

kebetulan aje merah tu. teringin nak pakai bekas dr jenama tupperware....tu yang beli tu. hehhe

 

When Ijun Write Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea